Services

Administration des prestations de maladie

Le département de l’assurance maladie s’efforce d’offrir les meilleures prestations de soins de santé possibles aux employés de l’Église adventiste du septième jour au Canada et à leur famille.


Pour la soumission des demandes de remboursement et des questions en général, veuillez communiquer avez nous à l’adresse email: ac.tsitnevdanull@stifenebhtlaeh.


Nous avons pour mission de proposer un programme d’avantages clairement défini afin de répondre aux besoins de nos employés en matière de santé et de revenu. Ces avantages comprennent donc :

  • Une assurance maladie complémentaire et une assurance dentaire
  • Une assurance invalidité
  • Une assurance vie
  • Une assurance individuelle contre les accidents

Nous sommes liés à des principes d’intégrité et de professionnalisme. De plus, nous cherchons à offrir à nos employés un service de haute qualité et une couverture exceptionnelle.


 

Directrice

Karen Nation
Poste 2076
ac.tsitnevdanull@nerak.noitan
 

Renseignements généraux / Soumission de réclamation

(905) 433-3964
(800) 263-7868
ac.tsitnevdanull@stifenebhtlaeh
 

Secrétaire

Karen Jacinto-Penney
Poste 2075
ac.tsitnevdanull@nerak.yennep-otnicaj
 

Spécialiste des avantages sociaux

Marie Corniel
Poste 2077
ac.tsitnevdanull@liame

Ressources Départementales Disponibles


Online Claims Access:

Prior Approval for Major Dental Work:

  • Prior Approval for Major Dental Work must be submitted by your Dentist, accompanied with a radiograph.

Administrative Forms:

Claim Forms:

Claiming Lifestyle Benefits:

Guidelines for Wellness Benefits

For Employer Use Only:

IA Request for Conversion Group Life Insurance:

Manulife Provincial Plan Replacement Coverage:

Optional Life and AD&D Benefit Forms:

Prior Authorization Forms and Drug List:

Short Term Disability:

  • Claim forms available from your employer or Health Benefits Administration.

Tax Reporting:

  • If you wish to claim your medical expenses please save the bottom portion of the reimbursement cheque we send to you, it will provide the detailed information you require, or keep a copy of the receipt.

    For tax purposes you may report the portion not paid by this office if it meets the minimum medical expense deduction for Canada Revenue Agency.

    ALSO NOTE, your extended health and dental benefits are paid by your employer, therefore, you may not claim those premiums as an additional medical expense to include in the Canada Revenue Agency medical deduction.